En glimt av hittekattsarbete

En glimt av hittekattsarbete
Vill du hjälpa en hemlös kisse? Klicka på bilden för att läsa mer

tisdag 30 mars 2010

Kan våren vara på väg


Änligen går det mot ljusare tider, även om kissarnas spunkattacker har tytt på det ett tag. Ibland är de värre än en duracell-kanin i att fara runt. Och Elsa....hon ska bara rymma ut i trapphuset hela tiden, hon är visst övertygad om att nåt spännande finns där Fick några härliga bilder från maj förra året vid stugan, visst längtar man till att våren tar riktig fart, jag gör det iallafall och kan sätta räka eller två på att mina missar längtar som små tokar.


Baksidan att i mars blir det nya hemlösa katter som blir till. Glöm ej hur viktigt det är att kastrera och id-märka din katt eller dina katter. Och även att registrera dem hos SKK, http://www.skk.se/

Inga kommentarer:

Välkommen till Spacecats2008

Välkommen till bloggen, mest om oss katter och en del hittekattsarbete.

http://youtube.com/watch?v=CMzW3LIkNLA

Om mig

Stockholm, Sweden
Kort och gott så ägnar jag en stor del av dagen åt att jobba, även om jag gärna hade varit ekonomiskt oberoende och fått göra precis vad jag vill och kunnat ägna mig än mer åt att hjälpa hemlösa katter. Nu får jag drömma om det och spela nån gång då och då på lotto. Jag ägnar ändock en hel del av min tid till volontärarbete, i form av att hjälpa hemlösa katter för ett av nord Europas största katthem, Stockholms Katthem, www.katthemmet.nu Har 3 egna katter som har förgyllt min vardag oerhört mycket, undrar varför jag väntade så länge med att skaffa katt? Mitt engagemang har vuxit genom åren och är fortfarande lika tillfredsställande att göra. Annars försöker jag även göra träning till en liten del av mitt liv....går faktiskt okej. Våren och sommaren är jag gärna så ofta jag kan i min sommarstuga och röjer runt både inomhus och utomhus, finns så mycket att göra och så lite fritid *L*. Finns alltid fler projekt på gång där, min avkoppling i vardagen, min lilla enkla oas för återhämtning och kontemplering. En tillflyktsort utan måsten.