En glimt av hittekattsarbete

En glimt av hittekattsarbete
Vill du hjälpa en hemlös kisse? Klicka på bilden för att läsa mer

tisdag 23 februari 2010

En akutkatt rapporterar


Tänkte jag ska tassa runt lite här innan jag åker hem. För snart åker jag hem, wohoooo, till min nya alldeles egna matte. Ska bli spännande, får en ny kompis där som jag kan busa med. En ung liten kill-katt, hoppas han brottas hellre och bättre än tant-katterna här som mest fräser när jag forsar fram *himlar med ögonen* de förstår inte hur mycket spring man kan ha som liten kisse.


Vart vore jag om det inte fanns katthem och människor som bryr sig om katter som andra inte tar hand om, kastar ut eller bara helt sonika struntar i? Hua, vill inte tänka den tanken ens, jag har det varmt och gott, får mat och kan sova i ro. Vad jag önskar Sveriges djurlagar var lite striktare, hmmm inte så lite striktare heller. Man får hoppas att regeringens tillsatta grupp kommer fram till nåt vettigt under den långa tid de ska arbeta med det och inte bara till självlklarheter som vilken människa med lite respekt för annat liv kan räkna ut med ena tassen

Det tragiska är att man i Sverige uppskattar antalet hemlösa till över 100.000, läskigt. Hur svårt kan det va att ta ansvar för den katter eller de katter man skaffat sig?


Tass/T

Inga kommentarer:

Välkommen till Spacecats2008

Välkommen till bloggen, mest om oss katter och en del hittekattsarbete.

http://youtube.com/watch?v=CMzW3LIkNLA

Om mig

Stockholm, Sweden
Kort och gott så ägnar jag en stor del av dagen åt att jobba, även om jag gärna hade varit ekonomiskt oberoende och fått göra precis vad jag vill och kunnat ägna mig än mer åt att hjälpa hemlösa katter. Nu får jag drömma om det och spela nån gång då och då på lotto. Jag ägnar ändock en hel del av min tid till volontärarbete, i form av att hjälpa hemlösa katter för ett av nord Europas största katthem, Stockholms Katthem, www.katthemmet.nu Har 3 egna katter som har förgyllt min vardag oerhört mycket, undrar varför jag väntade så länge med att skaffa katt? Mitt engagemang har vuxit genom åren och är fortfarande lika tillfredsställande att göra. Annars försöker jag även göra träning till en liten del av mitt liv....går faktiskt okej. Våren och sommaren är jag gärna så ofta jag kan i min sommarstuga och röjer runt både inomhus och utomhus, finns så mycket att göra och så lite fritid *L*. Finns alltid fler projekt på gång där, min avkoppling i vardagen, min lilla enkla oas för återhämtning och kontemplering. En tillflyktsort utan måsten.